NRK nettmøte

Har deltatt i nettmøte hos NRK:

Stærk jobber til daglig i IT-bransjen som programmerer, og har i flere år skrevet om en rekke temaer i blogginnlegg, aviskronikker og artikler.

– Jeg startet en blogg etter 11. september med fokus blant annet på islamsk ekstremisme, hvor jeg etterhvert også endte opp med å krangle med forløperne til dagens kontrajihadister, blant andre «Fjordman», fortalte Stærk til en leser.

Stærk begynte etter terrorangrepet den 22. juli å lese Breiviks kommentarer på ulike nettsteder, og bladde i manifestet hans. Stærk kjente igjen mye av innholdet, nettstedene Breivik siterer og skribentene han beundrer, blant annet norske «Fjordman».

Les resten hos NRK.

2 Responses to NRK nettmøte

  1. Simen says:

    Hei Bjørn,
    som vanlig synes jeg du sier mye glupt, men påstanden “det er jo faktisk slik at mange fra høyresiden, spesielt de innvandringskritiske, lenge har hatt problemer med å bli hørt” synes jeg virker litt letvint å slenge ut på denne måten, nærmest som et faktum og et premiss for debatten. Kunne godt tenke meg å se denne påstanden nærmere utdypet.

    Mvh,
    Simen

  2. Vel – hørt er kanskje feil ord. Tatt alvorlig er kanskje bedre. Altså å bli møtt med motargumenter, ikke moralske fordømmelser, av typen jeg skrev om her: http://www.minervanett.no/2012/02/06/moralsk-fordommelse/

Leave a Reply

